12 weken plan

Het 12 weken plan is een programma, speciaal ontwikkeld voor mensen die intensieve diëtistische begeleiding tijdens het afvallen nodig hebben. Het 12 weken plan is geschikt voor (jong)volwassenen, ouderen, mannen en vrouwen. Tijdens de 12 weken streven wij samen naar jouw persoonlijke doelen, naar een gewichtsverlies van 0,5 tot 1 kg per week, naar een gezonde leefstijl en het behoudt van een gezond lichaamsgewicht! Het plan is opgebouwd uit 4 periodes.

Periode 1

De eerste 8 weken vormen periode 1. Tijdens deze periode is de begeleiding hoog intensief. De begeleiding bestaat uit wekelijkse face to face contacten waarbij er gemeten en gewogen wordt. Tevens krijgt de deelnemer, deze periode, op maat gemaakte weekmenu’s.

Periode 2

De tweede periode gaat in vanaf week 9 en duurt tot en met week 10. Tijdens deze periode worden de dagmenu’s gehalveerd. Het is tijd om je eigen productkeuzes te maken. De begeleiding bestaat nog steeds uit wekelijkse meet- en weegcontacten, voor de stok achter de deur.

Periode 3

In week 11 en 12 ga je toepassen wat je geleerd hebt, vanaf dit moment worden er geen weekmenu’s meer gemaakt. Dit moet geen probleem zijn, want je hebt de weken daarvoor geleerd hoe gezonde voeding eruit moet zien. Deze twee weken zijn de weeg- en meetmomenten nog steeds wekelijks.

Periode 4

Periode 4 staat in het teken van volhouden! Mocht het gewenste resultaat al bereikt zijn dan staat deze periode in het teken van stabiliseren en het maken van een terugvalpreventieplan. Het is belangrijk om bewust te zijn van de eventuele valkuilen en hoe daarmee omgegaan kan worden. Het maken van een terugvalpreventieplan doe je zelfstandig. Na vier weken zullen wij een laatste weeg- en meetafspraak maken om de behandeling af te sluiten. Tijdens deze afspraak bespreken wij de behaalde doelen en het terugvalpreventieplan.

Naast diëtetiek begeleiding is er ook sportbegeleiding onder leiding van een erkende personal trainer en professional kickbokser Delano Holman van Delano sport en health. Wekelijks zal je 1 uur sporten, met de mogelijkheid om het sporten uit te breiden, dit kan in overleg met Delano. De workouts zijn een combinatie van cardio- en krachttraining en zullen aangepast worden op jouw niveau. Het maakt dus niet uit of je een ervaren sporter bent of net gaat beginnen.

Benoemingen